Najczęściej zadawane pytania
Jak poprawnie zgłaszać problemy.
Ostatnio odświeżony 20 dni temu
Opisanie problemu w systemie ogłoszeń IT jest kluczowe dla jego skutecznego rozwiązania. Aby zrobić to profesjonalnie i efektywnie, warto uwzględnić następujące elementy:
1. Tytuł problemu
- Krótki, zwięzły, jasno wskazujący na istotę problemu.
- Przykład: "Błąd w wyświetlaniu ogłoszeń na stronie głównej"
2. Opis problemu
- Szczegółowe wyjaśnienie, co się dzieje.
- Uwzględnij, jakiego modułu/systemu dotyczy problem.
Przykład:
Po dodaniu nowego ogłoszenia na stronie głównej pojawia się błąd "500 Internal Server Error". Problem występuje wyłącznie, gdy użytkownik dodaje zdjęcia do ogłoszenia.
3. Kroki do odtworzenia problemu
- Wymień kroki, które trzeba wykonać, aby problem się pojawił.
- Przykład:
- Zaloguj się do systemu.
- Przejdź do sekcji "Dodaj ogłoszenie".
- Wprowadź dane ogłoszenia i załącz plik graficzny.
- Kliknij "Zapisz".
- Przykład:
4. Środowisko
- Opisz, w jakim środowisku występuje problem.
- Przykład:
- System operacyjny: Windows 10
- Przeglądarka: Google Chrome (wersja 119.0)
- Przykład:
5. Dodatkowe informacje
- Załącz zrzuty ekranu, logi błędów, lub inne istotne informacje.
- Przykład: Log z konsoli przeglądarki, fragment kodu, zrzut ekranu błędu.
Stosując tę strukturę, zapewnisz, że zespół IT będzie miał wszystkie potrzebne informacje, by szybko zdiagnozować i rozwiązać problem.